کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر یکی از اصلی‌ترین قطعه های مربوط به برق ساختمان‌ ها می باشد و به همین دلیل بسیار دارای اهمیت می باشد که هنگام خرید آن به مشخصات فنی این محصولات دقت کنید. کلید مینیاتوری اشنایدر یکی از بهترین مارک‌ها و برند های موجود در بازار در این زمینه می باشد که می‌تواند انتظارات شما از کلید مینیاتوری را برآورده سازد.

این نوع کلید مینیاتوری از مدار الکتریکی در برابر جریان های غیرمجاز محافظت می کند. عملکرد حفاظتی این کلید به این صورت می باشد که اگر جریانی بیش تر از جریان نامی مدار را از آن عبور کند، به منظور بالا بردن ایمنی و جلوگیری از اتصالی، جریان برق را قطع می کند. بنابراین مهم می باشد که به هنگام تهیه این کلید به مارک آن دقت کنید چون در صورت استفاده از مدل های غیر قابل اعتماد ممکن است که سیستم هی برقی شما دچار مشکل شود.

کاربرد کلید مینیاتوری

کاربرد کلید مینیاتوری به اندازه ای می باشد که از آن به عنوان نوعی ابزار حفاظتی در تمامی تابلوهای برق و سیم کشی صنعتی و ساختمانی استفاده می شود. بهتر است اطلاع داشته باشید که دو جریان مطرح در کلید مینیاتوری اشنایدر جربان لحظه ای و  جریان نامی می باشد. جریان نامی به حداکثر جریان مجازی ای گفته می شود که یک کلید توانایی تحمل آن را دارد و اگر جریانی بیش از جریان نامی که روی کلید نوشته شده است، از کلید عبور کند، کلید مدار را قطع می کندجریان های نامی مدل های مختلف کلید مینیاتوری اشنایدر با توجه به مدلی که آن را خریداری می کنید، متفاوت است و از همین رو بهتر است که حتما در هنگام خرید کاتالوگ های مربوطه را مطالعه کنید.

 

مینیاتوری اشنایدر دلتا صنعت

 

تیپ‌های مختلف کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید های مینیاتوری اشنایدر در دو تیپ B و C  با کاربرد های روشنایی و موتوری و در رنج جریان های ۲ تا ۶۳ آمپر به صورت تک پل، دوپل، سه پل و چهار پل قابل عرضه می باشد و می توان بر حسب نیاز دست به خرید آن ها زد.

  • تیپ B : این نوع کلیدها مخصوص روشنایی بوده و به سرعت در برابر جریان اضافه واکنش نشان می دهند.
  • تیپ C : این نوع کلیدها به منظور راه اندازی موتورهایی که دارای توان کم می باشند و جریان راه اندازی بالایی نداشته استفاده می شوند.

باید به این نکته توجه کرد که در برخی از مدل‌های کلید مینیاتوری، قابلیت های مربوط به کلیدهای محافظ جان هم حضور دارد. پیش از این گفته بودیم که از مهم ترین ویژگی های کلید محافظ جان این می باشد که تا جایی که ممکن است از رخ دادن حوادث جلوگیری کرده و جلوی اتفاقاتی همانند آتش سوزی را می گیرد. برای نمونه اکثر این نوع کلید ها به گونه ای طراحی می شوند که جریان نشتی کوچکی که توسط کلید میناتوری و فیوز شناسایی نمی شود و سبب برق گرفتگی و آتش سوزی می شود، را قبل از آسیب رساندن به افراد مدار را قطع می کنند و در نتیجه از رخ دادن اتفاق های بد نهایی جلوگیری می‌شود. در ادامه نگاهی به گونه های مختلفی از کلید مینیاتوری داریم:

گونه های مختلف کلید مینیاتوری

  • کلید مینیاتوری تک پل ۲ الی ۴۰ آمپر
  • کلید مینیاتوری تک پل ۵۰ الی ۶۳ آمپر
  • کلید مینیاتوری دو پل ۲ الی ۶۳ آمپر
  • کلید مینیاتوری سه پل ۲ الی ۶۳ آمپر
  • محافظ جان دو پل ۲۵ الی ۶۳ آمپر
  • محافظ جان چهار پل ۲۵ الی ۴۰ آمپر
  • محافظ جان چهار پل ۶۳ آمپر
  • کلید خشک قابل قطع زیر بار۳پل ۶۳ آمپر
  • کلید خشک قابل قطع زیر بار۳پل ۱۰۰ آمپر
  • کلید خشک قابل قطع زیر بار۳پل ۱۲۵ آمپر

 

قابلیت های کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید های مینیاتوری از نظر سرعت عملکرد به دو دسته فیوزهای کندکار و تندکار تقسیم می‌شوند:

  1. فیوزهای کندکار : این نوع  فیوزها با تاخیر عمل کرده و مدار را با سرعت کمتری قطع می‌کند ، از این نوع فیوزها در مدارهای موتوری استفاده شده که زمان بندی قطع در آن ها اهمیت چندانی ندارد.
  2. فیوزهای تندکار : این نوع  فیوزها در مدت زمان کمتری جریان برق را قطع می‌کند از این رو در مصرف های روشنایی بیشتر استفاده می‌شوند. همان گونه که گفتیم این نوع از کلیدها سرعت عمل بسیار بالایی داشته و به همین دلیل به صورت گسترده از آن ها استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دلتا صنعت در تماس باشید.