پمپ رکسروت

پمپ رکسروت چیست ؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟

رکسروت در سال ۲۰۰۱ میلادی ، از تلفیق یافتن بخش اتوماسیون روبرت بوش و مانسمان رکسروت در کشور آلمان تاسیس گردید .

پمپ هیدرولیک رکسروت در حقیقت نام یک برند است که در بازار ایران شهرت بسیار زیادی یافته است . تا کنون توانسته به موفقیت‌های زیادی در زمینه تولید انواع ماشین آلات هیدرولیک صنعتی ، سیستم‌های کنترل و ادوات پنوماتیک نیز دست یافته است .

فروشگاه دلتا صنعت

منظور از پمپ هیدرولیک در بازار ایران ، پمپ هیدرولیک پیستونی یا همان پمپ هیدرولیک محور پیستونی رکسروت می باشد که شهرت بسیار زیادی دارد و همین طور در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد می باشد .

این پمپ به طور کلی بر دو نوع اصلی است :

پیستونی محوری و پیستونی شعاعی که در طرح‌های جابه ‌جایی ثابت و همچنین جا به جایی متغیر به بازار عرضه میگردند .

از لحاظ مکانیزم پمپ‌های پیستونی Rexroth دارای مکانیزم دوارنی می باشند و از نظر پمپ سیال ، مثل انواع پمپ‌های رفت و برگشتی کار می‌کنند .

می توان گفت تفاوت اصلی و اساسی این نوع پمپ با انواع دیگر پمپ رفت و برگشتی در این است که به جای یک سیلند و پیستون، در این نوع پمپ چندین سیلند و پیستون مورد استفاده‌ قرار می گیرد و با چرخش دورانی ، پیستون‌ها به داخل سیلندر می روند و روغن را داخل سیلند می‌مکند و در نیم دوره بعدی ، پیستون‌ها به بیرون می‌آیند و سیال را به سمت خارج هدایت می‌ نمایند .

پمپ رکسروت دوام بالاتری همین طور طول عمربیشتر و مکندگی بسیار بیشتر سیال نیز نسبت به مدل‌های دیگر دارد و البته لازم به ذکر است که نسبت توان به وزن و بازدهی آن نسبت به سایر انواع پمپ‌ ها ، ستودنی می باشد .

این دستگاه با اینکه طراحی خیلی کامپکتی ندارد و وزن آن نیز زیاد است ، صدای کمی تولید می‌کند و از لحاظ نوع طراحی نیز برای صنایع نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود .

دلتا صنعت با سابقه ای درخشان همواره آماده ارائه تجهیزات برقی با بهترین کیفیت می باشد