ویدئو بروسکوپ چیست ؟

ویدئو بروسکوپ یا همان بورسکوپ که به آن در زبان لاتین به آن Video Borescope می گویند و نام دیگر آن دوربین بازرسی دوربین نظارتی و یا Video Inspection System یا Inspection camera می باشد ، انواع مختلفی و زیادی دارد .

این دستگاه یک تیوب یا پراب دارد که با قطر کم و طول زیاد می باشد که دارای یک لنز تصویر برداری در سر پراب بروسکوپ نیز است و برای مشاهده کردن و همین طور فیلم برداری از مکان هایی که امکان وجود مستقیم انسان و دوربین های معمولی برای بازرسی تصویری نباشد استفاده می شود.

برای مثال اگر بخواهید داخل دستگاهی را مشاهده نمایید و امکان باز کردن دستگاه بسیار سخت باشد و یا در کل وجود نداشته باشد می توانید از ویدئو بروسکوپ که آن را به ویدئو اسکوپ نیز میشناسیم استفاده کنید .

فروشگاه اینترنتی دلتا صنعت

توانایی های ویدئو پروسکوپ :

این دستگاه در این مواقع بسیار پر کاربرد بوده و توانایی فیلم برداری از مسیر عبور تیوب را نیز دارد .
از دیگر توانایی های ویدئو پروسکوپ ها می توان به اندازه گیری ابعاد اجسام درون مسیر عبور به دوربین کابلی بازرسی اشاره کرد ، آندوسکوپ ، دوربین کابل بازرسی ویژه نیز که شناخته شده است و کاربرد های زیاد و مختلفی نیز در صنایع مختلف دارد که امروزه به دلیل توانایی ها و کاربردها استفاده زیادی از آن میشود .

کاربرد های ویدئو بروسکوپ :

– داخل کانال های هوا .
– داخل ماشین ها .
– داخل موتورهای الکترونیکی و موتورهای دیزل بزرگ .
– مشاهده کردن و بازرسی جوش های داخل کپسول ها .
– سیلندرها .
– مخازن .
– تهویه مطبوع .
– توربین های بادی .
– توربین های هواپیما .
– بدنه های هواپیما .
– بازرسی دریایی .
– راه آهن .
– مکانیک .
– کشتی سازی .
و … دارند .

مشخصات ویدئو بروسکوپ ها :

بروسکوپ ها به طول و قطر مختلف برخوردار می باشند ، قابلیت ضبط کردن تصویر و عکس ، دوربین بازرسی که قابلیت ساپورت فلش کارت را نیز دارد ، دوربین بازرسی یا ویدئو بروسکوپ به اندازه مختلف صفحه نمایش LCD ، زاوایای دید مختلف لنز دوربین های بازرسی ، فایبراسکوپ ها قابلیت ارسال اطلاعات را به صورت بی سیم دارند و در دمای بالا ، زیر آب ، زیر باران ، درون آب ، در نقاط غبار آلود ، و … کار می کنند .